Conversation with Koen Jenniskens

goedemiddag,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een lasmanipulator bij een bedrijf als afstudeerproject. Hierbij ben ik opzoek naar een aandrijving met stappenmotor. Deze motor dient de draaikrans te laten roteren. Ik ben opzoek naar een uitgaand koppel van 20 Nm en een uitgaand toerental van 0,2-2 rpm. Het liefst wil ik dit nog makkelijk kunnen regelen via een potmeter. Zelf zat ik te denken om een stappenmotor aan te sluiten met een microstep driver.

Ik hoor graag van u een gepaste oplossing op mijn probleem. Wellicht heeft u de producten ook op voorraad liggen en kan er uiteindelijk een offerte gemaakt worden.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Koen Jenniskens


Good afternoon,

I am developing a welding manipulator at a company as a graduation project. I am looking for a stepper motor drive. This motor must rotate the slewing ring. I am looking for an output torque of 20 Nm and an output speed of 0.2-2 rpm. I would prefer to be able to control this easily via a potentiometer. I was thinking about connecting a stepper motor with a microstep driver.

I would like to hear from you an appropriate solution to my problem. You may also have the products in stock and a quote can eventually be made.

I look forward to a response.

Yours sincerely,

Koen Jenniskens

1 Like

Hallo Koen en welkom op ons forum.

Als je op zoek bent naar een stappenmotor van 20 Nm, kun je deze gebruiken: 12V, 2.8A, 3333 oz-in NEMA-23 Bipolar Stepper Motor - RobotShop

Je kunt hem aansturen met deze Digital Stepper Motor driver: 20-80V 2.4-7.2A Digital Stepper Motor Driver for Nema 34 - RobotShop

Ik hoop dat dit een beetje helpt.


Hi Koen and welcome to our forum.

If you are looking for 20Nm stepper motor, you can use this one: 12V, 2.8A, 3333 oz-in NEMA-23 Bipolar Stepper Motor - RobotShop

You can control it with this Digital Stepper Motor driver: 20-80V 2.4-7.2A Digital Stepper Motor Driver for Nema 34 - RobotShop

I hope this helps a little bit.